A. Tapinas pasidalino patirtimi keliaujant BMW elektromobiliu

A. Tapinas pasidalino patirtimi keliaujant BMW elektromobiliu Organizatorių nuotr.

Laidų vedėjas Andrius Tapinas pasidalino patirtimi keliaujant BMW elektromobiliu.

„Papasakosiu apie pirmą didesnę kelionę elektromobiliu. Važiavom du žmonės ir trys šunys su elektriniu BMW iX. Tikslas - per kelias laisvas dienas apžiūrėti gražius Vokietijos miestelius. Maršrutas: Vilnius - Gorlitzas - Meisenas - Kvedlinburgas (nes žaidžiau “Quacks of Quedlinburg”) - Kylis ir tada keltu atgal į Klaipėdą.

Šiaip ruošiausi daug, prisisiunčiau visokių elektrokroviklių appsų, dėliojausi maršrutus programėlėse, kaip čia bus, kaip čia efektyviai nuvažiuoti ir nesikviesti tralo dykynėje. Na, pirmas toks kartas.

Ir nieko labai nereikėjo - pilnai pakako BMW kortelės ir jų įkrovimo appso, ir Plugshare programėlės pasižiūrėti kitoms stotelėms. Važiuojant į vakarus nuo Varšuvos apskritai stotelių tiek, kad tiesiog rinkis. Ties Lodze, Vroclavu, kas keliasdešimt kilometrų Vokietijoje sustatyta po 6-8 greitas krovimo stoteles, tai niekur nereikėjo laukti, be to - appse tu matai, ar stotelė užimta ar laisva.

Pasiplanuoti reikėjo tik iki Varšuvos, nes visi appsai po Vilniaus siūlė vienintelę įkrovimo vietą - Grajewo su dviem stotelėm, bet ekonomiškiau važiuojant galima pasiekti ir Lomžą, kur jau yra bent kelios įkrovimo vietos. Iki Varšuvos nesustojant krautis nuvažiuoti dar nelabai.

Vienoje vietoje surizikavau, prašokau rekomenduojamą krovimo stotelę ir nusprendžiau nuvažiuoti iki kitos, BMW prognozavo 3% atvykus, bet susireguliavus optimalų greitį iki reikalingos vietos atvažiavau su 11%

Persėdus į EV, reikia pakeisti ir mąstymą - krausies vis tiek minimum pusvalandį, todėl turėk, ką veikti - pasivaikščiok su šunimis (tie buvo labai patenkinti tokiais dažnais pasivaikščiojimais), paskaityk, atsakyk į laiškus, pažiūrėk serialo seriją. Kitaip tariant, nesiparink, kad užtruksi šiek tiek ilgiau.

Taip, su EV 170 km/h Vokietijos autobanuose nepalėksi, lenks visi kaip stovintį, bet vėlgi nusiteikimas - BMW turi puikų autopilotą, susidėlioji optimalų greitį ir faktiškai tyloje vairuoji, mašina padarys viską pati už tave, tik ranką ant vairo laikyk. Jeigu su kitomis mašinomis jau nuvažiavęs iš Vilniaus iki Nidos jaučiausi kaip sudaužytas, tai su BMW ir po pirmos dienos tūkstančio kilometrų nesijaučiau kažkaip ypatingai pavargęs, plius tie sustojimai krautis leidžia ir normaliai pramankštinti kojas.

Kelionės kaštai irgi patiko - išvažiavus iš Vilniaus pilnai pasikrovus, 1500 kilometrų įveikėm su 7 krovimais ir bendra suma 135 eurai.

Šunys - keliauninkai irgi turėjo likti patenkinti, pirmą kartą pamatė užsienį, susipažino su vakarietiškais kolegomis, prisivaikščiojo tiek, kad krisdavo kaip negyvi tik grįžę į viešbutį, nes miesteliuose po 12 000 žingsnių suvaikščiodavom su šunimis ir audio gidais. Kvedlinburgas yra absoliučiai žavingas ir jaukus.

Viešbučiuose šunis mielai priima (tik aišku, reikia, pasižiūrėti iš anksto Bookinge), kaina šuniui nakčiai svyravo nuo 5 iki 10 eurų.

Žodžiu, smagiai praleidom laiką, pravėdinom galvas, o aš įsitikinau, kad elektromobilis be problemų gali būti ne tik miesto, bet ir tolimų kelionių mašina. Ir tas “niekur nenuskubėsi, nes po to stovėsi ir krausies” nusiteikimas daro kelionę daug saugesne.“,- rašė A.Tapinas.