B. Ecclestone'as mano, kad M. Masi priėmė teisingą sprendimą finalinėse „F-1“ sezono lenktynėse

B. Ecclestone'as mano, kad  M. Masi priėmė teisingą sprendimą finalinėse „F-1“ sezono lenktynėse Red Bull/Getty Images

Buvęs „Formulės-1“ vadovas Bernie Ecclestone'as įdėmiai stebėjo finalines šio sezono lenktynes Abu Dabyje ir mano, kad M. Masi priėmė teisingą sprendimą finalinėse „F-1“ sezono lenktynėse. Pokalbyje su „Bild“  pasakė ką galvoja apie Maxo Verstappeno titulą, įvertino Michaelo Masi sprendimus ir „Mercedes“ sprendimą pateikti apeliaciją.

  • Ką manote apie dramatiškas finalines sezono lenktynes Abu Dabyje?

  • Įvykiai, kurie vyko po finišo, yra katastrofa „Formulei-1“, kuri apnuogino silpnąsias pasaulio čempionato vietas. Sportas gavo smūgį dėl to, kad iš varžybų visa tai pavirto į kai kurių žmonių interesų aiškinimąsi. Juokinga, kai visas pasaulis girdi, kad komandų vadovai, tokie kaip Toto Wolffas, bando įtakoti lenktynių direkcijos sprendimus lenktynių metu. Tuo pačiu mes matėme, kaip „Red Bull“ gynėsi nuo bandymų paveikti teisėjus. Galiausiai puiki kova, kurią mums padovanojo Maxas Verstappenas ir Lewisas Hamiltonas, pasitraukė į antrą planą. Labai gaila.

  • Ar Maxas Verstappenas pelnytai tapo pasaulio čempionu?

  • Absoliučiai. Jauno amžiaus jis nugalėjo L. Hamiltoną, vieną iš stipriausių ir sėkmingiausių visų laikų lenktynininkų. Ir nugalėjo ne tik trasoje – Hamiltono komanda padarė viską kas įmanoma, tame tarpe ir per spaudą, kad Maxas būtų išmuštas iš vėžių. Galime kalbėti apie stiprų psichologinį spaudimą.

  • Ką turite galvoje?

  • „Mercedes“ kontroliuoja didžiąją dalį spaudos, tai ryškiai matoma. Bet Verstappenas neleido jo išvesti iš pusiausvyros ir paprasčiausiai padarė savo darbą. Mano nuomone, visi jo žodžiai buvo nuoširdūs, o ne padiktuoti politinių žaidimų. Ir dar. „Mercedes“ bolidas buvo greitesnis viso sezono metu, todėl jie ir laimėjo Konstruktorių taurę. Tačiau tai Maxo titulą daro dar svaresniu, nes tai rodo, jog rezultatui pasiekti reikia ne tik greitos mašinos, bet ir lenktynininko. Ir svarbiausia. Maxas sąžiningai nugalėjo trasoje. Nei jis, nei Lewisas niekaip negalėjo paveikti lenktynių direkcijos sprendimų. Niekas nepažeidė taisyklių, būtent todėl Maxo bausti negalima.

  • Ar Michaelas Masi priėmė teisingą sprendimą, nutaręs atnaujinti lenktynes paskutiniame rate?

  • Šiais metais Masi buvo smarkiai perkrautas darbu, kurio apskritai neturėtų daryti. Bet jis priėmė teisingą sprendimą, leisdamas Maxui ir Lewisui kovoti paskutiniame rate. Būtų neteisinga sezoną užbaigti finišuojant paskui saugos automobilį. Tada Hamiltonas būtų tapęs čempionu ir sirgaliai pasakytų: „Ką padarė tie kvaili teisėjai?“ Ne , šiuo atveju Masi pasielgė teisingai.

  • Kaip spręstumėt situaciją po Abu Dabio finišo, jei dabar būtumėt FOM vadovu?

  • Iki to tikrai nebūtų priėję. Pavyzdžiui, aš niekada neleisčiau į TV transliacijas įtraukti komandų vadovų pokalbių su lenktynių direkcija. Aš apskritai uždrausčiau tokius pokalbius lenktynių metu. Negalima spausti lenktynių direktoriaus, juo labiau – viešai. Kitais metais tai negali pasikartoti. Mano laikais taip pat būdavo ginčų, bet aš pasikviesčiau abu džentelmenus į savo biurą ir mes viską aptartumėm ir priimtumėm sprendimą. Aš priminčiau, kad sportas yra aukščiau visko. T. Wolffui aiškiai leisčiau suprasti, kad Maxas laimėjo trasoje ir švariai. Būtent dėl to rezultatų negalima keisti.

  • Vadinasi, jūs nepalaikote „Mercedes“ apeliacijos?

  • Ne. Jei aš būčiau „Mercedes“ bosas, duočiau nurodymą Toto neteikti apeliacijos. „Mercedes“ yra seniausia automobilių markė pasaulyje ir savomis tradicijomis. Jų automobiliai yra geriausi pasaulyje, žmonės tai žino. Visgi, jų įvaizdis nukentės dėl protestų ir apeliacijų rašymo. „Mercedes“ šiemet pralaimėjo, bet jie gali dar stipriau susigadinti savąjį įvaizdį. Sprendimai, priimti FIA šiais metais iš esmės buvo naudingi „Mercedes“. Maxas su „Red Bull“ sąžiningai iškovojo titulą ir oponentai turi su tuo susitaikyti.