H. Marko yra priblokšas L. Hamiltono „reaktyvinio“ motoro

H. Marko yra priblokšas L. Hamiltono „reaktyvinio“ motoro Daimler AG

Lewiso Hamiltono bolido greitis San Paule tiesiog pribloškė konkurentus iš „Red Bull“ , o Helmutas Marko anglo motorą pavadino „reaktyviniu“.

„Jei Hamiltonas turės tokį pranašumą ir Katare, o vėliau ir Saudo Arabijoje ir Abu Dabyje, apie titulą mes galime pamiršti“, - sakė „Red Bul“ konsultantas sporto klausimais Helmutas Marko.

Maksimalaus greičio skirtumas tarp „Mercedes“ bei „Red Bull“ mašinų ilgoje tiesiojoje, vedančioje link pirmo posūkio Interlagoso trasoje tikrai padarė įspūdį. Jei Hamiltonas per šeštadienio sprintą ten įsibėgėdavo iki 340 km/h, tai Maxas Verstappenas – tik iki 321 km/h, o Sergio Perezas – iki 325 km/h. Toks ryškus pranašumas leido septyniskart pasaulio čempionui po starto iš paskutinės vietos dėl diskvalifikacijos po 24 sprinto ratų finišo liniją kirsti penktam.

Įdomu tai, kad Valtteri Botto automobilio greitis apskritai neviršijo 304 km/h. „Mercedes“ tai paaiškino tokių faktorių kombinacija: naujas Lewiso W12 variklis, plius DRS panaudojimas, plius oro maišo panaudojimas.

Sekmadienio GP lenktynėse Hamitonas taip pat buvo nesulaikomas. Jam teko atlikti baudą už vidaus degimo variklio keitimą, todėl jis startavo tik dešimtas, bet be jokių sunkumų prasiveržė per peletoną ir ėmė persekioti Verstappeną. Galiausiai viskas užsibaigė 101-ąją Lewiso pergale.

„Aš dar niekada nemačiau, kad „Mercedes“ turėtų tokį variklį, jis tiesiog reaktyvinis, - pripažino H. Marko. - Mes negalėjome sulaikyti Hamiltono tiesiojoje, nors jo bolido galinio sparno atakos kampas buvo lygiai toks pats , kaip ir Monake. Beje, tokį įspūdingą greitį turėjo tik Hamiltono mašina, kiti bolidai su „Mercedes“ varikliais jokių klausimų nekėlė.

Mus jaudina du momentai, dėl kurių mums, tikėtina, reikės kreiptis į FIA dėl išaiškinimų. Bet protestą mes pateiksime tik tuo atveju, jei gausime įrodymus, kad kas nors Hamiltono bolide neatitinka techninių reikalavimų“.

Du momentai, apie kuriuos kalba Marko, yra susiję su „Mercedes“ varikliu, o taip pat su paslaptinga sistema, leidžiančia jų bolidui labiau prisispausti prie trasos tiesiojoje, o tai leidžia gerokai sumažinti priešpriešinį pasipriešinimą ir padidinti maksimalų greitį.

Be to, „Red Bull“ detaliai išnagrinėjusi vaizdo įrašus iš Lewiso borto kameros, atkreipė dėmesį, kad stabdymo metu prieš pirmą posūkį sportininkas palengva traukia vairą į save. Milton Keyneso komandos specialistai negali surasti paaiškinimo – ar tik „Mercedes“ nesurado gudraus būdo aktyvuoti sistemos, susijusios su mašinos pakaba.

Bet tai yra abejotina versija, kadangi Brazilijoje FIA techniniai inspektoriai nuodugniai patikrino mašiną Nr.44 ir klausimų nei varikliui, nei važiuoklei neturėjo. Tačiau kažkodėl „Mercedes“ neleidžia savo klientams įjungti jėgos agregatų į maksimalios galios režimą, tuo tarpu kai Hamiltonas, gavęs naują variklį, gali iš jo išspausti viską. Pagal ekspertų skaičiavimus, skirtumas tarp galios yra pasiekęs 25 AG.

Likusį „Mercedes“ pranašumą užtikrina sudėtinga sistema, leidžianti mažinti W12 prošvaisą tiesiosiose. Kaip rašo „F1-Insider“, „Red Bull“ įtaria, kad Hamiltonas šią sistemą aktyvuoja per vairą ir nori gauti oficialų FIA išaiškinimą.

Galimai, kova dėl titulo priklausys nuo santykių aiškinimosi, kurie dar vyks užkulisiuose, o ne trasose.