Kokios markės variklius turi kiekviena Formulės 1 komanda šį sezoną?

Formulės 1 komandų varikliai yra labai sudėtingi ir technologiškai pažangūs jėgos agregatai, specialiai sukurti naudoti F1 lenktyniniuose automobiliuose. F1 skirti varikliai yra suprojektuoti taip, kad būtų itin efektyvūs ir galingi bei išvystantys apie 1000 arklio galių. Jiems taip pat taikomos griežtos taisyklės dėl degalų suvartojimo ir energijos, daugiausia dėmesio skiriant tvarumui ir našumui.

Pagrindiniai F1 varikliai

Yra įprasta, jog F1 variklių tiekėjai yra Mercedes, Ferrari, Red Bull Powertrains (buvusi Honda) ir Renault (pervadinta į Alpine). Šie gamintojai tiekia variklius komandoms, besivaržančioms pasaulio čempionatuose. Kiekvienas variklių tiekėjas turi savo unikalią technologiją ir specifikacijas, prisidedančias prie komandų našumo ir konkurencingumo. F1 variklio sūkiai siekia 15 000 ar net 19 000 aps./min.; tai 4 kartus daugiau, nei jūsų įprastas automobilis. Varikliai yra esminis F1 automobilių komponentas, vaidinantis svarbų vaidmenį bendram komandų pasirodymui ir sėkmei čempionate. Pasak statistikos duomenų, daugiausiai lenktynių buvo atlikta su Ferrari varikliais (1084 startai nuo 1950-ųjų metų, kada ir buvo pradėtos rengti oficialios Formulės-1 lenktynės).

Lenktynių rezultatai

Daugelis Formulės mėgėjų yra linkę spėti ir lažintis dėl lenktynių rezultatų. Lažybų galimybės gali apimti lenktynių nugalėtoją, podiumo laimėtojus, greičiausius ratų laikus ir kt. Tokie neprognozuojami veiksniai kaip oro sąlygos, trasos išdėstymas ir vairuotojo našumas padidina lažybų jaudulį. Nenuostabu, kad daugelis aistruolių bando nuspėti komandų sėkmę, taigi f1 lažybos yra itin populiarios. Apskritai, F1 lažybos yra populiarios tarp tų žmonių, kurie domisi tiek automobilių sportu, tiek azartiniais lošimais. Formulėje-1 dalyvauja 20 vairuotojų iš 10 komandų, besivaržančių pasaulio čempionate. Jį sudaro 23 lenktynės skirtingose trasose visame pasaulyje. Prieš pirmines lenktynes vairuotojai turi varžytis Formulės 1 Grand Prix kvalifikacijoje. Visų šių etapų metu galima lažintis dėl įvairiausių lenktynių finišo aspektų. Žinoma, bene populiariausias lažybų objektas yra lenktynių nugalėtojas.

Variklių priežiūra

Tarp paskutiniųjų lenktynių nugalėtojų yra daugybę gerbėjų turintis Max Verstappen iš Red Bull komandos, kuri šiemet naudoja Honda RB20 variklius. Honda R20 variklis yra žinomas dėl savo patikimumo, degalų naudojimo efektyvumo ir našumo. Šie varikliai prisidėjo prie daugybės Red Bull komandos pergalių, taip pat kaip ir Ferrari varikliai, Mercedes bei Renault. Šių gamintojų varikliai yra naudojami ir šio sezono metu. F1 variklių priežiūra yra labai svarbus aspektas siekiant užtikrinti optimalų našumą ir patikimumą viso lenktynių sezono metu. Komandos laikosi griežto techninės priežiūros grafiko, apimančio reguliarius patikrinimus ir reikiamų komponentų pakeitimus. Reguliarios patikros, detalių keitimas, bei duomenų analizė yra tik keli dalykai, kuriuos vykdo F1 mechanikai. Žinoma, teisinga variklio priežiūra yra svarbi bet kuriam vairuotojui norint pasiekti didžiausią efektyvumą ir išlaikyti jį puikios būklės kuo ilgiau.

Variklių industrija ir konkurencija

F1 variklių kūrimas yra labai konkurencinga ir novatoriška sritis, o gamintojai nuolat plečia technologijų ribas tam, kad įgytų konkurencinį pranašumą lenktynių trasoje. Lengvų ir patvarių medžiagų, tokių kaip anglies pluoštas ir titanas, naudojimas leido variklių gamintojams sumažinti svorį ir pagerinti variklio veikimą. Be to, F1 variklių gamintojai padarė didelę pažangą šiluminio efektyvumo srityje, pagerindami energijos konversijos efektyvumą – degalų vertimą į didesnį kiekį energijos. Tai lėmė galingesnius, degalus taupančius variklius, kurie yra ekologiškesni. Taip pat, gamintojai naudoja pažangias kompiuterines simuliacijas ir įrenginius, tokius kaip vėjo tuneliai tam, kad optimizuotų ne tik kėbulo, bet ir variklio konstrukciją ir veikimą. Tai leidžia jiems tiksliai sureguliuoti įvairius variklio komponentus ir sistemas prieš jiems pasiekiant lenktynių trasą. Statistiškai, daugiausiai pergalių yra pasiekę lenktynininkai su Honda varikliais, antroje vietoje yra Mercedes. Šiuolaikiniai F1 varikliai paprastai yra V6 turbokompresoriai su hibridinėmis sistemomis, vadinamomis maitinimo blokais, kuriuos sudaro vidaus degimo variklis ir energijos atgavimo sistemos. Taisykles F1 keitė ne vieną kartą ir dabartinės nuostatos skatina naudoti 1,6 litro V6 variklius su turbokompresoriumi bei hibridinėmis sistemomis. Naujos variklių taisyklės turėtų būti įvestos nuo 2026 m. sezono. Pagal šias variklio taisykles bus išlaikyta nuo 2014 m. naudojama 1,6 V6 vidaus degimo variklio konfigūracija su turbokompresoriumi. Naujieji varikliai sieks daugiau nei 1 000 AG (750 kW).

Ekologiškos ateities perspektyvos

Būtent 2026 metais įsigalioja naujos variklių taisyklės, kuriomis siekiama įvesti ekologiškesnes jėgos pavaras. F1 įsipareigojo naudoti visiškai tvarius degalus. Tačiau vienas iš didžiausių pokyčių bus didesnė priklausomybė nuo akumuliatoriaus energijos su maždaug 50/50 balansu tarp elektros ir vidaus degimo variklio galios. Hibridiniai varikliai nėra skirti vien F1 lenktynėms – juos galima rasti ir daugelyje įprastų automobilių, kaip ir daugybę kitų lenktyninių bolidų technologinių aspektų.

Ateitis su Audi ir Porsche

2021 m. gruodį Audi parašė kadenciją baigiančiam FIA prezidentui Jeanui Todtui, pranešdama jam apie ketinimą nuo 2026 m. patekti į F1. Tokį ketinimą išreiškė ir Porsche. Volkswagen Group šiuo metu peržiūri abi kandidatūras ir planuoja artimiausiu metu priimti sprendimą. Tai būtų pirmasis Porsche pasirodymas F1 lenktynėse nuo 1991 metų. Per daugelį metų Porsche iš viso turėjo tik 140 pasirodymus, tačiau juose yra keletas epinių akimirkų, kuomet komanda pranoko geriausius pasaulio lenktynininkus. Pvz., 1962 metais Prancūzijos Grand Prix metu amerikietis Danas Gurney įveikė

Ferrari ir pasiekė vienintelę Porsche pergalę F1 vairuodamas 718. Šis istorinis įvykis įrodė, kad 718 gali konkuruoti su F1 elitu. Be to, Audi nusprendė bendradarbiauti su Sauber – viena ilgiausiai gyvuojančių Formulės-1 komandų – ir planavo įsigyti Sauber Group akcijų paketą. Tačiau galop šio plano buvo atsisakyta.