Lietuva gali prarasti ES milijardus dėl naujo automobilių mokesčio

Lietuva gali prarasti ES milijardus dėl naujo automobilių mokesčio

Seimas iki 2023-ųjų metų pirmojo ketvirčio turi priimti sprendimą dėl akcizų didinimo degalams bei kurui ir automobilių taršos mokesčio reformos. Nuo šio sprendimo priklausys, ar Europos Komisija mūsų šaliai išmokės 2,225 mlrd. eurų siekiančią sumą.

NKL („Naujos kartos Lietuva“) lėšos gali pasiekti šalį tik tuomet, kai ji yra įgyvendinusi numatytus rodiklius. Iki pirmojo prašymo mūsų šalis turėtų pasiekti 33 rodiklius. Numatytame plane iš viso yra 200 rodiklių, iš kurių pavyko įgyvendinti jau 8.

Siekiant pasiekti NKL rodiklius taip pat yra svarbu atkreipti dėmesį į Akcizų įstatymo pataisas ir atmestą Motorinių transporto primonių registracijos mokesčio įstatymą.

Priminsime, jog gruodžio mėnesį Seime buvo pritarta siūlymui 2023-aisiais metais pradėti degalams ir kurui taikomų akcizų didinimą. Dėl šios priežasties 2025-aisiais metais už litrą dyzelino reikėtų mokėti 0,187, o 2030-aisiais  metais jis būtų 0,347 euro brangesnis. Galutinę produkto kainą taip pat įtakos žaliavų kainos, prekybininkų sprendimai.

Šiuo metu viena iš NKL plane įvardytų reformų yra teisingesnė ir augti palankesnė mokesčių sistema. Jos tikslas yra subalansuoti mokesčių sistemą.  

Seime prie motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio pakeitimo kiek anksčiau buvo pritarta ir Akcizų įstatymo projektui, jog toliau vyktų diskusijos ir reikalingi vertinimai.