Naujasis „Porsche 963“ tapo brangiausiai parduodamu vokiečių automobiliu

Naujasis „Porsche 963“ tapo brangiausiai parduodamu vokiečių automobiliu Porsche Motorsport

Naujasis „Porsche 963“ tapo brangiausiai parduodamu vokiečių automobiliu. „Porsche“ su juo ketina kovoti dėl pergalių garsiose 24 val. Le Mano lenktynėse bei kitose ištvermės varžybose. Dabar jau žinoma ir jo kaina - 2,9 mln. JAV dolerių.

Nepaisant to, jog kaina nėra maža, o automobilis buvo oficialiai pristatytas prieš porą dienų, jį jau įsigijo dvi privačios komandos.

Jau buvo skelbta, kad WEC ir IMSA čempionatuose „Porsche“ gamyklinė komanda bus „Penske“. Vokiečiai prasitarė, kad sutiktų parduoti dar keturis 963 automobilius privačioms ekipoms, kurios varžysis minėtuose čempionatuose.

Vakar paaiškėjo, kad vieną iš „Porsche 963“ automobilių IMSA čempionate naudos amerikiečių „JDC-Miller Motorsports“ komanda. O WEC čempionate su vokiečių bolidais startuos „Jota“ ekipa, šiemet Le Mane triumfavusi LMP2 klasėje. Jei amerikiečiai nusipirko vieną „Porsche 963“, tai „Jota“ neslepia noro kitais metais naudoti du naujuosius „Porsche“ automobilius, už kuriuos, panašu, kad sumokės naujasis pagrindinis ekipos rėmėjas - automobilių nuomos kompanija „Hertz“.

„Porsche“ atstovai neslepia ir kalba apie tai viešai, jog dėl galimų iššūkių ruošiant naujuosius automobilius, privačios komandos jų gali net negauti kitų metų pradžioje. Tai itin svarbi tema JDC ekipai, kuri 2023 m. pradžioje ketina startuoti 24 val. lenktynėse Daytonoje. Juk sumokėjus beveik 3 mln. JAV dolerių norėtųsi turėti bolidą svarbiausioms sezono lenktynėms Amerikoje, ar ne?

Naujasis 963 savo kaina lenkia 2007-2008 m. naudotą „Porsche RS Spyder LMP2“, kuris tuomet buvo parduodamas už 1,5 mln. dolerių. Šiemet už pergalingą „RS Spyder“, kuris taip pat buvo gaminamas ribotu kiekiu, tektų pakloti 2,1 mln. dolerių. Kaip ir 963, paskutinį „Porsche“ lenktynių automobilį naudojo Rogerio Penske komanda. O per visą „RS Spyder“ gyvavimo istoriją, jį naudojo šešios privačios komandos.

963 modelio pirmtakas, 1984 m. IMSA čempionate debiutavęs 962 modelis, kainavo 250 tūkst. JAV dolerių. Atsižvelgus į infliaciją, šiandien 962 modelis kainuotų šiek tiek daugiau nei 700 tūkst. dolerių, o aukcionuose už senovinius 962 modelius galima gauti daugiau nei 2 mln. dolerių. Tai taip pat viršija „Porsche“ įprastais keliais važiuojančio „hyper“ automobilio kainą. Net ir su kai kuriais nepigiais priedais, „918 Spyder“ kaina siekė apie 1 mln. dolerių.

Į 2,9 mln. dolerių vertės 963 automobilio kainą nėra viskas įskaičiuota. Atsarginiai varikliai, transmisijos, papildomos kėbulo dalys ir visos eksploatacinės medžiagos, reikalingos automobiliui eksploatuoti ir prižiūrėti ištvermės lenktynių sezono metu, kainuos papildomai. Tačiau „Porsche Motorsport“ teiks nemokamą techninę pagalbą.

„Parduodame jį už 2,9 mln. dolerių“, - sakė „Porsche Motorsports North America“ prezidentas ir generalinis direktorius Volkeris Holzmeyeris.

„Kol klientas naudos automobilius, mūsų paslaugos visada bus prieinamos. Vietoje turėsime atsarginių dalių, inžinerijos sunkvežimį, 5, 6, 7 inžinierius. Su komandomis išsiaiškinsime, ko, jų manymu, dar gali prireikti. Bet inžinerinės paslaugos visada bus nemokamos.“

„Porsche“ žiūri į tai rimtai, nes tik taip galime užtikrinti aukščiausią kokybės lygį. Jei mes ką nors siūlome ir kas nors turi už tai sumokėti, visada užtikrinsime aukščiausią kokybę.“

„Porsche“ apie automobilius tieks tokią pačią informaciją tiek gamyklinei komandai „Penske“, tiek privačioms komandoms, tokioms kaip „JDC-Miller“. Iš „Porsche“ visi gaus vienodą informaciją“, - pridūrė V. Holzmeyeris.

„Informacija apie tai, kaip reguliuoti automobilius lenktynėms bus kiekvienos komandos asmeninis reikalas. Tad nuo „Penske“ priklausys kokia informacija ji norės dalintis, o kokia ne. Nes galiausiai visi lenktyniauja tarpusavyje. Bet mes, kaip gamintojas, norime pasirūpinti, kad komandos galėtų kovoti dėl aukščiausių rezultatų. O jeigu mūsų automobiliai važiuos 1, 2, 3 pozicijose, komandos galės varžytis tarpusavyje.“