Nuo 2023-ųjų atsiras naujas taršos mokestis, brangs ir degalai

Nuo 2023-ųjų atsiras naujas taršos mokestis, brangs ir degalai pexels.com

Nuo 2023-ųjų atsiras naujas taršos mokestis, brangs ir degalai. Liepos mėnesį pristačiusi Vyriausybė pristatė naująjį taršos mokesčio reformos projektą, Vyriausybė netrukus gyventojams sudarė ir transporto priemonės taršos mokesčio skaičiuoklę, kurioje kiekvienas gali pasitikrinti, kokią sumą nuo 2023-ųjų gali tekti sumokėti.

Šią savaitę Premjerė Ingrida Šimonytė patikino, kad nuo 2023-ųjų planuojama ne tik įvesti naują taršos mokestį, bet didinti ir dyzelino akcizą. Premjerė tokį sprendimą motyvuoja tuo, kad dabar dyzelino akcizai yra mažesni nei benziną, o tai skatina vairuotojus rinktis taršesnius automobilius. Atsižvelgiant į tai, kad akcizai sudaro beveik pusę degalų kainos, tai dyzelino kaina nuo 2023-ųjų gali kilti beveik 50 proc. 

Šį sprendimą priimti taip pat paskatino realiomis eismo sąlygomis Vilniuje matuota automobilių tarša, kurios rezultatai atskleidė: labiausiai orą teršia dyzelinu varomos transporto priemonės.

Vyriausybės sprendimui pritaria ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO), kuri šią savaitę pristatė Lietuvos transporto analizę. Jos išvados ir rekomendacijos aiškios: didžiausia problema Lietuvoje išlieka taršūs dyzeliniai automobiliai, dėl to reikia švaresnių degalų ir automobilių.

Naująjį taršos mokesčio projektą Vyriausybė Seimui svarstyti pateiks jau spalį. 

Atidaryti taršos mokesčio skaičiuoklę.