Nutekinta informacija apie galimus taršos mokesčio įkainius

Nutekinta informacija apie galimus taršos mokesčio įkainius jumpstory

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas šių metų sausio pradžioje kalbėjo, jog naujasis automobilių taršos mokestis  gali būti taikomas jau kitais metais, o šią savaitę internete pasirodė nutekinta informacija apie galimus taršos mokesčio įkainius.

Aplinkos ministerija, reaguodama į pasklidusią informaciją pateikė oficialų atsakymą, kad toks dokumentas neegzistuoja, tačiau Aplinkos ministras Simonas Gentvilas nepaneigė žinios, kad taršias transporto priemones vairuojantiems gyventojams gali tekti mokėti daugiau, nes taršūs automobiliai yra per pigūs, todėl jų savininkai turėtų tikėtis ir didesnių mokesčių.

Minėtą dokumentą, kuriame numatyti kelis kartus didesni įkainiai, išplatino įmonės „Deals on Weels“ įkūrėjas ir vadovas Laurynas Bogusevičius.

Jame aiškiai matoma, kad benzininiams automobiliams, kurie išmeta nuo 191 g/km CO2, taikomas bazinis tarifas bus 90 eurų, o automobilio taršai didėjant kas 10g/km, taršos mokestis taip pat proporcingai kils.

Vairuojantiems dyzelinius automobilius taikomas bazinis tarifas – 180 eurų. Tai reiškia, kad pagal šiuos skaičiavimus, 300 g/km CO2 išmetančių benzininių automobilių savininkams tik už taršos mokestį reikėtų mokėti 1080 eurų, o pasirinkusiems varomus dyzelinu – 2160 eurų.

Šiuo metu taršos mokestis taikomas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija daugiau nei 130 g/km.

Į taršos mokesčio apskaičiavimo bazę yra įtrauktas transporto priemonės naudojamas degalų tipas ir CO2 išmetimo faktorius. Nuo transporto priemonės naudojamo degalų tipo ir CO2 išmetimo dydžio  priklausomą registracijos mokesčio dydį galite sužinoti automobilio taršos mokesčio skaičiuoklėje.