Seimui Vyriausybė automobilių taršos mokesčio įstatymo projektą teiks dar kartą

Seimui Vyriausybė automobilių taršos mokesčio įstatymo projektą teiks dar kartą

Seimui Vyriausybė automobilių taršos mokesčio įstatymo projektą teiks dar kartą ir tą darys jau balandžio mėnesį. Projektas kol kas nėra užregistruotas, todėl nėra aišku, ar jis keisis nuo praėjusios vizijos.

Pirmą kartą teiktas projektas buvo atmestas po pateikimo. Visgi buvo nuspręsta projektą sugrąžinti ir leisti jį patobulinti.

Anksčiau buvo planuota, jog šis mokestis turėtų įsigalioti jau nuo 2023-ųjų sausio mėnesio. Pirmaisiais metais jį turėtų mokėti tie transporto priemonių savininkai, kurių automobilių CO2 išmetimai viršija 130 g/km.

Mokesčio taikymas kiekvienais metais mažės 10 g/km iki kol pasieks 100 g/km CO2 nuo 2026-ųjų metų. Mokestį reikės mokėti už visas šią ribą viršijančias transporto priemones.

Įdomu tai, jog mokesčio dydis planuojama, jog būtų skaičiuojamas mokesčio tarifą dauginant iš išmetamo CO2 g/km kiekio, taršos koeficiento ir mokesčio tarifo indeksavimo koeficiento.

Didžiausias mokestis bus skiriamas tiems asmenims, kurių transporto priemonės išmeta daugiau nei 250 g/km CO2. Pastariesiems tektų pakloti per metus net 941,25 euro.

Manoma, jog šis mokestis kiekvienais metais surinktų maždaug apie 170 mln. eurų pajamų.