Elektromobilį skatins pasirinkti ne tik subsidijos ir privilegijos, bet didinamas taršos mokestis

Elektromobilį skatins pasirinkti ne tik subsidijos ir privilegijos, bet didinamas taršos mokestis pexels.com

Elektromobilį skatins pasirinkti ne tik subsidijos ir privilegijos, bet didinamas taršos mokestis. Iki 2030 metų Lietuvos tikslas yra gerokai išplėsti elektrinių automobilių kiekį – nuo dabar registruojamų 6,5 tūkst. iki 240 tūkst. Taipogi, gerokai padidinti bendro naudojimo elektromobilių įkrovimo stotelių skaičių: nuo šiuo metu esančių 360 iki 7000.

Susisiekimo ministerija teigia, kad norint pasiekti užsibrėžtus tikslus planuojama:

  • toliau skatinti gyventojus įsigyti elektromobilius subsidijomis. Šiuo metu taikoma 5 tūkst. eurų subsidija naujam ir 2,5 tūkst. eurų naudotam elektromobiliui (M1). Taip pat gyventojams papildomai skiriama 1 tūkst. eurų suma, kai yra sunaikinamas senas taršus automobilis.

  • toliau elektromobilių savininkams teikti įvairias privilegijas: galimybę važiuoti viešojo transporto (A) juosta Vilniuje, nemokamą elektromobilių statymą didžiuosiuose Lietuvos miestuose, o taip pat bendrojo naudojimo prieigose, įrengtose panaudojant Europos Sąjungos (ES) fondų investicijas, 5 metus nuo jų įrengimo elektromobilius įkrauti nemokamai.

  • didinamais automobilių taršos mokesčiais atgrasyti nuo taršių automobilių naudojimo. 2023-iais turėtų įsigalioti naujasis automobilio registracijos mokestis ir metinis automobilio taršos mokestis – jie elektromobiliams nebūtų taikomi. Nuo 2023-iųjų planuojama įvesti ne tik naujus mokesčius, bet didinti dyzelino akcizą.