Share

Motorolerio vairavimas Azijos šalyse

Jeigu planuojate atostogauti Azijos šalyse, tokiose kaip Balis ar Tailandas ir atostogų metu norite patys vairuoti transporto priemonę, atminkite, jog Jums prireiks stiprių nervų bei kantrybės. Šių šalių gatvėse yra tikras chaosas ir galioja kitokios taisyklės nei esate pripratę, todėl prireiks laiko, kol jausitės drąsiai už vairo.

Motorolerio teisės

Jei neturite motorolerio teisių namuose, tai jų stebuklingai neįsigijote skrisdami į Tailandą, Balį ar kitas šalis. Tūkstančiai lankytojų kiekvienais metais išsinuomoja motorolerį ir važinėja aplink šalis visiškai be jokių teisių. Tai yra nelegalu.

O kas, jei Jus sustabdys policija? Taip, deja, bet šiose šalyse korupcija vis dar yra stipri ir dažniausiai turistai linkę sumokėti kelis dolerius, bet mes tikrai neskatiname šios veiklos.

Tai, kad nuomos punkte nuomojant motorolerį Jūsų nepaprašė teisių, dar nereiškia, kad Jums jų visai nereikia. Tai yra Jūsų pareiga patikrinti vietinius įstatymus prieš sėdant už vairo.

Legaliai vairuoti transporto priemonę užsienio šalyse Jums reikės tarptautinių teisių. Taip pat, užsienio reikalų ministerijos puslapyje nurodoma, kad vietoj tarptautinio vairuotojo pažymėjimo galioja keliautojo iš anksto išsiversti dokumentai: Lietuvoje išduotas vairuotojo pažymėjimas su vertimu į anglų kalbą ir patvirtintas notaro bei URM.

Svarbiausia saugumas

Azijos šalyse itin lengva išsinuomoti motorolerį neturint vairuotojo pažymėjimo, nes nuomos vietos niekada neprašo jo pateikti. Todėl gatvėse dažnai važiuoja daug nepatyrusių atostogautojų, kurie būna pernelyg atsipalaidavę ir kartais pamiršta saugumą, supainioja puses ar nedėvi šalmų. Nepamirškite šių saugumo priemonių:

 

  • Būkite nuspėjami – nestabdykite staigiai, neatlikinėkite staigių posūkio veiksmų;
  • Visada dėvėkite šalmą;
  • Dėvėkite apsauginius rūbus, tvirtos medžiagos kelnes ir striukę;
  • Neviršykite greičio;
  • Nevairuokite apsvaigę;
  • Venkite vairavimo naktį.

Motorolerio vairavimas naktį

Nors tamsiuoju paros metu ir atrodo, jog kelyje mažiau automobilių ir viskas nurimsta, tačiau padaugėja vairuotojų viršijančių greitį. Taip pat, būkit itin atidūs, nes tamsiuoju paros metu įvairūs gyvūnai ir gatvės šunys neretai mėgsta ilsėtis ant vis dar įkaitusio asfalto. 

Kelionių draudimas motoroleriams

Kartais net ir laikantis visų saugumo priemonių atsitinka nelaimės. Lietuvis, Jokūbas Laukaitis, turėjo nelaimingą atsitikimą Tailande, į jį kaktomuša atsitrenkė girtas vairuotojas ir jam teko kovoti už savo gyvybę. J. Laukaičiui buvo išnarintas ir keturiose vietose skilęs žandikaulis, ligoninėje jam teko praleisti 5 dienas.

Už operaciją ir ligoninės išlaidas jam teko sumokėti 10.000 JAV dolerių. Nors jis ir turėjo kelionės draudimą, tačiau jam šios sumos draudimas negalėjo padengti. Kaip teigia J. Laukaitis, „Aš keliauju jau tris metus ir visada turėdavau draudimą, bet niekada nesulaukiau apmokėjimo. Manau tik vieną kartą gavau 200-300 JAV dolerių, nors išleidžiu tūkstančius“.

Pasidalinęs šia istorija savo Facebook paskyroje vaikinas sulaukė daug žmonių ir žiniasklaidos dėmesio, šia istorija pasidalino didžiausi šalies portalai, televizija ir radijas. Kadangi, tai buvo itin prasta reklama draudimo kompanijai, ši galiausiai sutiko apmokėti visas ligoninės ir operacijos sąskaitas, nors ir pagal taisykles to galėjo nedaryti.

Žiūrėkite video apačioje apie J. Laukaičio nelaimingo atsitikimo istoriją:

Renkantis kelionių draudimą kelionei, kurioje planuojate vairuoti motorolerį svarbu įsitikinti, jog jame nėra punkto panašaus punkto (ištrauka iš vieno iš draudėjų taisyklių):

„nedraudžiamieji įvykiai ir neapmokamos išlaidos yra: „užsiimant pavojinga gyvybei veikla ar sportu. Šiame punkte vartojama sąvoka „pavojinga gyvybei veikla ar sportas“ apima važiavimą motociklu, keturračiu motociklu, motoroleriu, kalnų dviračiu, kelionės dviračiu <...> nepriklausant nuo to, ar tai yra individualus užsiėmimas, ar laisvalaikio ir/ar bet kokio kito laiko praleidimo forma, ar organizuoti užsiėmimai, treniruotės, varžybos“

Taip pat, reikia nepamiršti, jog draudimas galioja tik tuo atveju, jei vairuotojas turėjo galiojančias teises vairuoti šią transporto priemonę, vairuotojas buvo blaivus ir dėvėjo šalmą.

Pavieniai keliautojai gali papildomai apsidrausti ir Azijos šalyse, tuomet draudimas padengs medicinines išlaidas. Tačiau turint lietuvišką draudimą ar vietinį draudimą vis tiek reikia turėti tarptautines teises, nes lietuviškos negalios. Nors motoroleris yra neretai pati patogiausia priemonė keliaujant kai kuriose Azijos šalyse, tačiau nelaimingi atsitikimai gali nutikti kiekvienam ir nuo to nėra apsaugotas nei vienas

Nepamirškite, prieš keliaujant įsigyti kelionės draudimą ir pasirūpinti, jog Jūsų vairuotojo teisės būtų galiojančiose šalyje, kurioje planuojate vairuoti. Jei nerimaujate ar nesate pripratę prie tokio chaotiško vairavimo, galbūt geriau rinkitės automobilių nuomą, kuri Azijos šalyse nėra brangi paslauga.

Štai kaip atrodo chaotiškasis vairavimas Azijoje: