Ar galima tikėti avarijos metu sustingusio spidometro parodymais?

Ar galima tikėti avarijos metu sustingusio spidometro parodymais?

Po avarijų tyrėjai stengiasi nustatyti įvykio aplinkybes. Tie duomenys kartais yra reikalingi kaltininkams nustatyti, o kartais padeda gerinti eismo organizavimą konkrečioje vietoje ar net automobilių saugumą. Jei žinoma, kad avarija įvyko dėl neteisingai pasirinkto greičio, galbūt vertėtų apsvarstyti fizines greičio ribojimo priemones – radarus ar kalnelius – tai yra vienas iš dalykų, kuriuos vėliau tenka apgalvoti. Užstrigusi spidometro rodyklė, kurią dažnai akcentuoja žurnalistai, iš tikrųjų yra viena iš užuominų, kokiu greičiu lėkė automobilis. 

Ar spidometrai avarijose sustingsta tyčia?

Šiuolaikiniai automobiliai turi daug įvairių aktyvių ir pasyvių saugumo technologijų. Būtų lengva manyti, kad inžinieriai apgalvojo ir avarijos aplinkybių tyrimą. Jei spidometras automatiškai sustotų su oro pagalvės išsiskleidimu, eismo įvykių tyrimai būtų daug paprastesni. Tačiau kol kas ši savybė masinės gamybos automobiliuose dar nėra diegiama. Ir kažin, ar bus, nes dabar gaminami automobiliai dažnai neturi fizinių rodyklių – rodyklinius spidometrus keičia grafinė animacija ekrane. Tie ekranai, žinoma, po avarijos visiškai išsijungia. Tuo tarpu rodykliniai spidometrai sustoja todėl, kad nuo smūgio sugenda automobilio elektronika ir prietaisai netenka maitinimo.

Skaitykite daugiau (15min.lt)