Kaip bus remontuojami elektromobiliai?

Kaip bus remontuojami elektromobiliai? pexels

Prie vidaus degimo variklių esame pratę, žinome, kaip juos eksploatuoti ir remontuoti, o elektros pavara vis dar kelia klausimų. Ji yra gerokai patvaresnė už vidaus degimo variklį, mat beveik neturi judančių dalių, kurias reikia tepti ar kurios gali gesti. Tačiau elektromobiliai nėra apsaugoti nuo avarijų, be to, bėgant laikui silpsta ir genda jų brangios baterijos. Į ką jas keisime? Ar čia egzistuoja naudotų dalių rinka?

Elektromobilių patikimumas pasiekė naujas aukštumas. Jų savininkai džiaugiasi, kad niekas negenda. Elektromobilių ekspertas ir „100 proc. elektrinis“ blogo autorius Dainius Jakas sako, kad elektromobilyje iš esmės yra mažai detalių, kurios gali sugesti. Elektros variklis – arbūzo dydžio daiktas su viena judančia dalimi, sukančia ratus. Elektromobilyje nėra transmisijų, nėra mechaninių komponentų, kuriuos reikėtų tepti ir kurie gali dėvėtis. Netgi važiuoklėje mažiau dalių, kurios gali susidėvėti. Štai reta elektra varoma transporto priemonė naudoja stabdžius, mat dažniausiai stabdymas vyksta regeneracijos būdu. Elektromobiliai įprastai neturi silpnų vietų, nors Dainius kelias išvardijo: „Nissan Leaf“ modeliuose genda šilumos siurblys, „Hyundai“ kartais susidėvi variklio guoliai, o senuosiuose „Mistubishi“ sugenda galios inverteris.“ Nors tokie gedimai reti ir ateityje jų pasitaikys dar mažiau, pirmųjų elektromobilių naudotojai dabar susiduria su kita problema – baterijų išsieikvojimu. Dėl to ypač kenčia pirmosios kartos „Leaf“ modeliai. Tai priklauso nuo naudojimo sąlygų, tad nusipirkusieji naudotą pirmosios kartos „Nissan“ elektromobilį gali nusivilti, kad šis neatitiko lūkesčių dėl nuvažiuoto atstumo.

Baterijos silpsta dėl netinkamo eksploatavimo. Kaip jas pakeisti?

 „Dažniausiai į Lietuvą atvežami elektromobiliai su jau išsieikvojusiomis baterijomis. Kas važinėja automobiliu Lietuvoje, kur nebūna didelių karščių, jos nesieikvoja. Problemų atsiranda ten, kur karšta, ir automobilis visą laiką būna įkrautas iki 100 proc. Pavyzdžiui, Italijos salone galima nusipirkti vos 1 metų elektromobilį, nenuvažiavusį nei 10 tūkst. km, tačiau jo baterijos resursas sieks vos 40 proc., nes automobilis visą laiką stovėjo lauke, saulėkaitoje, visiškai įkrautas. Tuo tarpu Estijos taksi įmonės „Leaf“ automobiliais nuvažiavo jau daugiau nei po 300 tūkst. km ir jų baterijos vis dar turi daugiau nei 70 proc. resursų“, – aiškino D.Jakas. Elektromobilis, kuris gali nuvažiuoti vos 50 km, – nenaudingas. Tad žmonės į juos montuoja kitus baterijų paketus. Dainius sako, kad retas elektromobilio vairuotojas renkasi naują bateriją, nes ji itin brangiai kainuoja. Gerų baterijų ieškoma laužynuose, tačiau jų kokybės patikrinti neįmanoma. Ekspertas nevyniojo žodžių į vatą – tai lyg pirkti katę maiše.

Svarbu garantija

Šiuo atveju elektromobilių dalis, ypač naudotas baterijas, reikia rinktis itin atsakingai, nes automobilių laužynai įprastai neduoda jokių garantijų ir neleidžia grąžinti detalių. 

Naudotų dalių rinkoje – vis daugiau elektromobilių

Pašnekovas teigė, kad elektromobilių bumas jaučiamas ir naudotų detalių rinkoje. Gatvėse daugėjant elektra varomų automobilių, daugėjant jų modelių, plečiasi ir dalių pasirinkimas. Ir jos yra populiaresnės nei galima įsivaizduoti, tad, norint įsigyti naudotą dalį, teks palaukti, kol bus ardomas identiškas modelis. „RRR.lt“ jau siūlo nemažą dalių elektromobiliams pasirinkimą, pradedant „Tesla Model X“ ir baigiant „BMW i3“ elektromobiliais. Deja, vairuojantiems „e-Golf“ ar „e-Up“ VW koncerno automobilius kol kas didelės pasiūlos nėra, bet ji auga su kiekviena diena. Patys populiariausi ardomi elektromobiliai išlieka „Tesla Model X“, „Tesla Model S“, „Tesla Model 3“ ir „Nissan Leaf“, kurių dalių tikrai rasite. Svarbu paminėti, kad populiariausių kategorijų dalys nuperkamos labai greitai, todėl ieškantiems pakaitinės baterijos ar optikos dalių gali tekti ir palaukti, kol atsiras naujai ardomas automobilis“, – elektromobilių naudotų dalių rinką apžvelgė „RRR.lt“ klientų plėtros specialistas Agnius Skudutis. 

Kai kuriems „Tesla“ vairuotojams automobilių laužynai – vienintelė išeitis

 Kaip bebūtų keista, kai kuriems „Tesla“ vairuotojams, jeigu kas nors suges, nebus kitos išeities, kaip tik rinktis naudotas detales iš automobilių laužynų. Dainius Jakas aiškino, kad „Tesla“ detales savo automobiliams tiekia tik savo kanalais ir į automobilių priežiūrą žiūri itin griežtai. Jeigu automobilis sertifikuotas Europoje, jam detales pirkti ir remontuoti mašiną galima tik pas oficialų atstovą. Jeigu automobilis atplukdytas iš Amerikos ir neturi oficialios „Tesla“ priežiūros, oficialus atstovas jūsų neaptarnaus, o naujų detalių automobilių dalių parduotuvėse nerasite. Lieka vienintelė išeitis – automobilių laužynas. „RRR.lt“ siūlo taupyti laiką ir neieškoti retesnių dalių tūkstančiuose Lietuvoje veikiančių automobilių laužynų, o surasti reikiamą produktą interneto parduotuvėje, užtikrinančioje 10 dienų pinigų gražinimo garantiją.

Daugiau skaityti (15min.lt)