Kaune visus fiksuojančios sekimo kameros veiks jau po mėnesio

Kaune visus fiksuojančios sekimo kameros veiks jau po mėnesio

Antras šalies miestas, Kaunas, įsirengė šimtus naujų sekimo kamerų, automatiškai nuskaitančių visų pravažiuojančių automobilių numerius, fiksuojančių pro draudžiamą šviesoforą signalą vykstančius, ar ištisinę liniją kertančius automobilius. Nurodoma, kad vaizdas turi būti fiksuojamas 10 sekundžių prieš ir po pažeidimo momento. Raginimus susimokėti baudas gaus visi, kurių automobiliai nedrausti privalomu draudimu ar nėra praėję techninės apžiūros.

Informacija apie visus pravažiavusius automobilius bus saugoma 3 metus, ja naudosis teisėsaugos institucijos. Kol kas ši sistema dar neveikia, derinami juridiniai klausimai.
 Nors Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) nenustato atskirų reikalavimų, skirtų vaizdo stebėjimo reguliavimui, tačiau vaizdo stebėjimas turi atitikti bendras BDAR nuostatas. Pagal BDAR asmens duomenys gali būti tvarkomi tik laikantis su asmens duomenų tvarkymu susijusių principų: teisėtumo, sąžiningumo ir skaidrumo bei tikslo apribojimo, t. y. vaizdo stebėjimo turi būti teisėtas, o jo tikslas turi būti aiškiai įvardintas ir dokumentuotas. Remiantis BDAR 5 straipsnio 2 dalimi, bendri duomenų valdytojai – Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas ir Kauno miesto savivaldybės administracija, yra atsakingi už tai, kad BDAR būtų laikomasi ir turi sugebėti įrodyti, kad jo laikosi.

Ši, naujoji stebėjimo sistema sulaukia didesnio duomenų apsaugos dėmesio dėl itin plačių techninių galimybių. Naujos kameros turi šias analitikos galimybes: veidų aptikimo, žmonių skaičiavimo, judančių objektų sekimo, judėjimo grafinio atvaizdavimo, minios susibūrimo aptikimo, paliktų daiktų paieškos, ugnies ir dūmų bei stipraus garso aptikimo funkcijas.

Sistema veiks taip pat, kaip ir trikojai greičio matuokliai – informacija keliaus tiesiai į centralizuotas sistemas, suformuosiančias ir išsiųsiančias administracinio nusižengimo protokolą.

Pažeidėjo automobilio valstybinis numeris bus iš karto atpažįstamas ir visa medžiaga perduodama Administracinių nusižengimų registrui. Tais atvejais, kai numerio atpažinti nepavyks arba bus duomenų, kad atpažinimas nėra iki galo tikslus, duomenys apie pažeidimą bus saugomi 6 mėnesius. Per tą laiką vaizdo įrašą peržiūrėjęs policijos pareigūnas turės priimti sprendimą – siųsti medžiagą nusižengimų registrui, ar ne.

Kur kas platesnes galimybes teisėsaugininkams suteiks automobilių numerių atpažinimo sistema. Ji leis ne tik nuskaityti ir į duomenų bazę įrašyti visų pro kameras pravažiuojančių automobilių numerius, bet ir nustatyti valstybę, kurioje jie buvo išduoti. Bus kaupiama informacija, kokioje konkrečioje vietoje esanti kamera automobilį užfiksavo, kuria kryptimi ir kuriuo laiku jis vyko.

Techninėje dokumentacijoje nurodoma, kad sistema turi atpažinti ne mažiau kaip 95 procentus automobilių numerių, kurių greitis siekia iki 200 kilometrų per valandą, kai valstybinis numeris nėra užstotas kliūties.

Policijos pareigūnai yra minėję, jog galimybė sudaryti vadinamus „juoduosius sąrašus“ gerokai palengvins kriminalistų darbą. Jie ne tik leis operatyviai gauti informaciją apie tai, kurioje vietoje yra ieškomas automobilis, bet ir sudarys galimybę iškart reaguoti. Nors techninės sistemos galimybės nėra plačiau viešinamos, panašu, jog pirkimo dokumentacijoje nurodyta būtinybė sudaryti ne vieną, bet daugelį šių sąrašų liudija, kad numerių nuskaitymo sistema naudosis ne tik daugelis policijos padalinių, bet ir kitos teisėsaugos struktūros.

Skaityti daugiau (Delfi.lt)