Pavojingi eismo taškai Vilniuje - kietas riešutėlis pradedantiesiems ir besimokantiems vairuotojams

Kelių eismo taisyklės yra sudarytos taip, kad teoriškai padaryti eismo įvykį yra neįmanoma. Avarijos tarp eismo dalyvių nutinka tik tuomet, kai šių taisyklių nesilaiko vairuotojai, pėstieji ir kiti eismo dalyviai. Žinoma, nereikia užmiršti ir force mojoure – nenumatytų aplinkybių, tačiau didelę reikšmę eismo įvykiui turi kelių ir gatvių infrastruktūra.

Žiniasklaidoje dažnai pasirodo pranešimų apie netinkamus kelius užmiestyje, blogą asfalto kokybę ir pan. Tačiau ne visada susimąstome, kad bloga asfalto kokybė nebūtinai atspindės didelio avaringumo faktą. Dažnai svarbesni vaidmenį, negu bloga kelio dangos kokybė, lemia gatvių žymėjimas, tiek horizontalus, tiek vertikalus. Ypač, jeigu pavojingas eismo taškas yra toje vietoje, kurią kiekvieną dieną pravažiuoja tūkstančiai automobilių.

Dažniausiai, tokie eismo taškai būna pavojingi besimokantiems ir pradedantiesiems vairuotojams. Įgudę vairuotojai dažniau gali susitvarkyti su prastomis eismo vietomis. Pateikiame dvi vietas Vilniaus mieste, kurios yra pavojingos tiek ilgai vairuojantiems asmenims, tiek pradedantiesiems vairuotojams.

Daugelio vilničių vairuotojų galvos skausmas – nereguliuojamos sankryžos. Tokių Vilniuje yra ne viena dešimtis, o pro jas kiekvieną dieną prasibrauna tūkstančiai vairuotojų. Tokios sankryžos neretai užsikemša nuo didelio transporto priemonių srauto.

Viena iš tokių sankryžų – Vilniaus Šiaurės miestelio gyvenamųjų namų rajone esanti sankryža, kurią kerta J. Kubiliaus ir P. Lukšio gatvės.

„Man keista, kodėl ši vieta nėra reguliuojama šviesoforų. Sankryža yra avaringa ir sunkiai pravažiuojama, ne tik pradedantiesiems, ar besimokantiems vairuotojams“, - teigia vairavimo instruktorius ir saugaus eismo specialistas Artūras Pakėnas.

Ši sankryža jau eilė metų yra nereguliuojama jokiais šviesoforais, o piko metu čia susidaro didžiuliai automobilių srautai. Dažnai išsukti iš šalutinio kelio į kairę tampa tikras uždavinys ne tik pradedančiajam, tačiau ir pažengusiam vairuotojui.

Visgi panašu, kad tokia situacija gali ir keistis. Kaip informuoja Vilniaus miesto savivaldybes Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis, šviesoforo įrengimai šioje sakryžoje planuojami dar šiais metais:

„Didinant eismo saugumą Vilniaus mieste ir mažinant eismo įvykių skaičių, minėtoje sankryžoje bus įrengtas šviesoforas. Šiuo metu vyksta viešųjų pirkimų procedūros“, - teigia T. Kamaitis.

Paklauskite amerikiečio – kaip įveikti žiedinę sankryža. Šis greičiausiai sutriks ir pasiūlys nevažiuoti pro tokią vietą, kuri turi žiedinę sankryža. Panašiai yra ir su ne vienu pradedančiuoju vairuotoju Vilniuje, pasakykite jam, kad važiuosime pro „olandų“ žiedą piko metu ir pamatysite, kaip jo kaktoje suspindi prakaito lašas.

Taip yra todėl, kad „olandų“ žiede yra visos negandos, kurių labiausiai bijo pradedantieji vairuotojai – netvarkingas asfaltas, horizontalaus kelių ženklinimo nebūvimas, didžiuliai automobilių srautai, viešojo transporto judėjimas.

Kaip teigia Artūras Pakėnas, didžiausia bėda toje vietoje yra linijų nebūvimas: „Kai bus tvarkingai išpaišytos linijos, vairuotojams šia žiedine sankryža judėti bus lengviau“, - teigia A. Pakėnas.

Vadinamasis „olandų“ žiedas jau ne kartą buvo aptarinėjamas atsakingų asmenų, saugaus eismo ekspertų, žurnalistų. Prieš kelerius metus nuspręsta kardinaliai pakeisti šią eismo arteriją – žiedinę sankryžą performuoti į įprastą žiedą, su daugiau nei trijomis eismo juostomis viena kryptimi.

Pasirodžius šiems pranešimas internautai juokavo – „Nereikia sankryžos, užtenka įmūryti plytą į pirmą juostą už kiekvieno išsukimo, kad važiuojantys pirma juosta suktų į pirmą išvažiavimą, o ne važiuotų tiesiai“, - įžvalgomis dalinosi vairuotojai.

Minėta problema yra dar vienas dalykas, kodėl pradedančiojo vairuoti kaktoje suspindės prakaito lašas pamačius kaip atrodo eismas „olandų“ žiede piko metu – eismas ten vyksta padrikai.

Viena pagrindinių to priežasčių – linijų nebūvimas. Vairuotojai šį žieda įveikia arba instinktyviai, arba važiuodami įsivaizduojamomis linijomis. Tačiau panašu, kad greitai nebereikės vengti šios vietos – eismo organiavimo specialistai žada dar liepos mėnesį imtis šios žiedinės sankryžos modernizavimo:

„Šiais metais žiedinėje Antakalnio, Olandų, T. Kosčiuškos gatvių sankryžoje buvo atliktas modeliavimas: įvertinti transporto srautai, esama infrastruktūra, gatvių parametrai. Šiuo metu yra parengtas minėtos sankryžos naujas eismo organizavimas (kelio ženklų išdėstymas, važiuojamosios dalies ženklinimas). Planuojama, kad naujasis eismo organizavimas minėtoje žiedinėje sankryžoje bus įgyvendintas per liepos mėnesį“, - teigia Vilniaus miesto savivaldybės atstovas Tomas Kamaitis.