Techninės apžiūros bus griežtinamos

Techninės apžiūros bus griežtinamos

Lietuvoje ketinama keisti automobilių techninės apžiūros tvarką bei reikalavimus, tačiau su šiais pakeitimais sutinka ne visi. Dėl techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų įstatymas apibrėžia, kokios transporto priemonės ir priekabos gali važinėti Lietuvos keliais, o taip pat – kuo privalo vadovautis techninių apžiūrų įmonės, atlikdamos privalomąją techninę apžiūrą. Kai kurios techninių apžiūrų įmonės dalį norimų įvesti pokyčių vadina pertekliniais ir teigia, kad jie gali nemažai kainuoti gyventojams. Apžvelkime kelis Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) parengto projekto pakeitimus:

  1. Vienas iš pokyčių yra tai, kad pakeitimams įsigaliojus bus laikoma dideliu trūkumu tai, jog ant automobilio tos pačios ašies sumontuotos skirtingų gamintojų arba prekių ženklo, arba skirtingo protektoriaus rašto padangos.
  2. Dideliu trūkumu laikoma tai, jei padanga yra stipriai pažeista ar įrėžta ir tai gali kelti grėsmę saugumui kelyje. Naujoje įstatymo korekcijoje išbrauktas žodis „stipriai“ ir palikta „padanga įrėžta ar pažeista ir tai gali kelti grėsmę eismo saugumui“.
  3. Naujas pakeitimas dėl valytuvų – galinio stiklo plovikliai turi veikti taip, kaip numatyta gamintojo. Jei ši nuostata neįgyvendinta, tai laikoma dideliu trūkumu, o automobilis – techniškai netvarkingas.
  4. Parengtame pakeitimo projekte nurodoma, kad keli vienos rūšies nedideli trūkumai, nustatyti techninės apžiūros metu, kai dėl bendro jų poveikio kyla pavojus eismo saugumui, virsta dideliu trūkumu. Pavyzdžiui, jei yra randami trys nedideli trūkumai dėl žibintų tuomet tai laikoma dideliu trūkumu.

Eglė Kučinskaitė, Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja, pabrėžė, kad parengtas projektas – nėra galutinis, pataisos yra dar redakcinio pobūdžio. Kol kas laukiamos pastabos, susijusios su parengtu projektu, šias gavus, projektas bus tikslinamas bei koreguojamas.

Skaityti daugiau (Delfi.lt)