Share

Žieminių padangų stygius: norimų padangų galima ir negauti

Pasaulinė žiniasklaida jau nuo rugpjūčio mėnesio skambina varpais apie galimą žieminių padangų deficitą, kuris, vietinių padangų prekeivių ir platintojų nuomone, palies ir Lietuvą. Pandemija padarė milžinišką neigiamą įtaką padangų rinkai: žaliavų trūkumas, tarptautinių krovinių pervežimo brangimas lemia skirtingų padangų rūšių trūkumą bei kainų augimą, rašoma pranešime spaudai.

„Šiuo metu paklausa Lietuvoje pasiūlos dar neviršija, bet toks scenarijus tikrai galimas. Kainos auga ir augs, tad labai rekomenduojame nieko nelaukus imtis rūpintis žieminėmis padangomis“, – teigia Ignotas Bakanauskas, padangos123.lt vadovas. 

Medžiagų padangoms gaminti trūkumas

Padangų trūkumą visų pirmą lėmė tai, kad dėl pandemijos ribojimų didžiausios padangoms gumą gaminančios šalys Malaizija ir Tailandas negalėjo naudoti migrantų darbuotojų. Be to, grybelinė lapų liga neigiamai paveikė natūralios gumos gamybą, o ši sudaro apie trečdalį visos reikalingos gumos padangų gamybai. Dėl to gamybos apimtys 2020 m. mažėjo 10 proc., kas 70 proc. padidino natūralios gumos kainas.

Pasaulinės padangų industrijos asociacijos (TIA) atstovas Kevinas Rohlingas žiniasklaidai komentavo, kad dabar gauti padangų yra sunku: sumažėjo tiekimas ir pakilo kainos. „Dar negalime to vadinti deficitu, bet tam tikrų padangų įsigyti neįmanoma jau dabar“, – šių metų rugpjūčio mėn. sakė jis. Reaguodami į gamybos apimčių mažėjimą, didieji padangų gamintojai ir prekeiviai ėmė kelti padangų kainas: kovo mėn. „Goodyear Tire & Rubber Co.“ pranešė ketinantys kelti fizinių vartotojų padangų kainas, o „Bridgestone“, „Continental“, „Michelin“ ir „Yokohama“ padidino komercinių padangų kainas. „Kaip pasaulinis gamintojas, mes tiekiame padangas iš savo pasaulinio gamybos tinklo, kad papildytume vietinį tiekimą, tačiau konteinerių trūkumas taip pat paveiks šių pristatymų greitį ir prieinamumą“, – situaciją žiniasklaidai komentavo padangų gamintojai.

Skaitykite daugiau (15min.lt)