Istorinių automobilių vertinimo tvarkos pakeitimai

Istorinių automobilių vertinimo tvarkos pakeitimai Pexels.com

Teisės aktų pakeitimai, reglamentuojantys istorinių motorinių transporto priemonių pripažinimo tvarką nuo 2021 m. vasario 1 d. Numatyta, kad istorinės motorinės transporto priemonės bus tikrinamos techninės apžiūros paslaugas teikiančiose įmonėse, pagal išankstinę registraciją.

Istorinių transporto priemonių vertinimo tvarka, kuria vadovaujantis teisė vertinti buvo suteikta istorinių transporto priemonių asociacijoms, galiojo nuo 2012-05-01 iki 2021-01-31. Per šį laikotarpį buvo įvertinta arti 3400 transporto priemonių – lengvųjų automobilių, motociklų, sunkvežimių, autobusų. Nuo vasario 1 dienos įsigaliojanti tvarka tokią teisę suteikia tik techninės apžiūros paslaugas teikiančioms įmonėms. 

Iki 2021 m. sausio 31 d. pripažintoms istorinėms motorinėms transporto priemonėms, kurios nepaženklintos istorinių motorinių transporto priemonių valstybinio numerio ženklais,  nustatyta prievolė iki šių transporto priemonių pateikimo privalomajai techninei apžiūrai,  kreiptis į VĮ „Regitra“ dėl tokių numerių gavimo. Šioms transporto priemonėms privalomoji techninė apžiūra, išskyrus stabdžių veiksmingumo tikrinimą, bus atliekama sena tvarka iki jų pripažinimo istorine motorine transporto priemone termino pabaigos.

Transporto priemonės, kurių valdytojai dėl jų pripažinimo istorinėmis transporto priemonėmis kreipsis po 2021 m. vasario 1 d., turės atitikti Tvarkos aprašu nustatytus reikalavimus ir techninės apžiūros metu bus papildomai tikrinamos pagal papildomus reikalavimus istorinei motorinei transporto priemonei. 

ISTORINEI TRANSPORTO PRIEMONEI KELIAMI REIKALAVIMAI



Istorinė transporto priemonė turi atitikti visus šiuos reikalavimus:

Turi būti pagaminta prieš 30 metų arba anksčiau ir kurios konkretus modelis arba tipas, kaip apibrėžta Europos Sąjungos arba nacionaliniuose teisės aktuose, serijiniu būdu nebegaminamas; mažiausiai 15 metų. Skirtingų variantų, versijų ir (ar) modifikacijų motorinės transporto priemonės, nesiskiriančios pagal kėbulo konstrukciją, yra laikomos to paties modelio motorinėmis transporto priemonėmis.

Turi būti išlaikyta pirminė autentiška motorinės transporto priemonės būklė, neturi būti padaryta jokių esminių motorinės transporto priemonės išvaizdos, konstrukcijos ir (ar) techninių parametrų pakeitimų. Konstrukciniai, techniniai laikančiosios konstrukcijos, kabinos ir (ar) kėbulo, vidaus įrangos, variklio, transmisijos, apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų sprendimai turi atitikti motorinės transporto priemonės pagaminimo laikotarpį.



Istorinei transporto priemonei yra leidžiami tokie pakeitimai:

Variklio ir jo įrangos (generatoriaus, starterio, karbiuratoriaus, vandens siurblio, uždegimo įtaisų, degalų tiekimo sistemos) pakeitimas į tos pačios ar kitos markės (gamintojo) komponentus, atitinkančius motorinės transporto priemonės pagaminimo laikotarpį, degalų rūšį, konstrukcinius ir techninius sprendimus bei techninius parametrus. Laikančiosios konstrukcijos ir (ar) kėbulo pakeitimai, siekiant pritaikyti keičiamas dalis konkrečiai motorinei transporto priemonei, neleistini.

Ašių, greičių dėžės, atskirų vairo pavaros ir pakabos komponentų, stabdžių sistemos komponentų keitimas į tos pačios ar kitos markės (gamintojo) komponentus, atitinkančius motorinės transporto priemonės pagaminimo laikotarpį, konstrukcinius ir techninius sprendimus bei techninius parametrus, nepažeidžiant autentiškos motorinės transporto priemonės išvaizdos ir nekeičiant laikančiosios konstrukcijos ar kėbulo.

Laikančiosios konstrukcijos, kėbulo ir (ar) kabinos remontas ir perdažymas taikant šiuolaikines remonto technologijas ir (ar) medžiagas, nekeičiant esminių konstrukcinių sprendimų ir autentiškos motorinės transporto priemonės išvaizdos.

Salono, kabinos vidaus įrangos remontas (atstatymas) naudojant šiuolaikines technologijas ir (ar) medžiagas, nekeičiant autentiškos motorinės transporto priemonės išvaizdos.

Ratų ir padangų keitimas kitais, jei šie yra tinkamo dydžio ir vizualiai panašūs į autentiškus. Ratų konstrukcija ir pagaminimo būdas turi atitikti motorinės transporto priemonės gamintojo numatytą konstrukciją.

Stacionarių arba nuimamų papildomų šviesos signalizacijos prietaisų (posūkio rodiklių, stabdymo signalo žibintų) įrengimas ir netiesioginio matymo įtaisų įrengimas, iš esmės nepažeidžiant autentiškos motorinės transporto priemonės išvaizdos.

Motorinė transporto priemonė negali būti laikoma istorine transporto priemone, jeigu ji:

Neatitinka nustatytų reikalavimų.

Yra savadarbė (vienetinės gamybos) motorinė transporto priemonė, kuri surinkta (pagaminta) naudojant skirtingo motorinės transporto priemonės pagaminimo laikotarpio motorinės transporto priemonės sudedamąsias dalis: laikančiąją konstrukciją, kėbulą ir (ar) jo įrangą, variklį, transmisiją ar jos mazgus, stabdžių sistemos dalis.

Nežinomas motorinės transporto priemonės gamintojas arba nėra galimybės nustatyti motorinės transporto priemonės pagaminimo datos arba laikotarpio, arba nėra galimybės patikrinti motorinės transporto priemonės autentiškumo.

Tokių transporto priemonių valdytojai teikdami transporto priemones privalomajai techninei apžiūrai papildomai turi pateikti šiuos dokumentus:

  • Prašymą deklaraciją; Formos pvz.;
  • Transporto priemonės informacinį aprašą; Formos pvz.;
  • Transporto priemonės fotonuotraukas; Nuotraukų pvz.;
  • Transporto priemonės atitiktį istorinėms transporto priemonės keliamiems reikalavimams patvirtinančius dokumentus. Dokumentų pvz.

Dokumentus būtina pateikti išankstinės registracijos apžiūrai metu (Istorinės TP registracija), istorinės transporto priemonės registracijos lange nurodytu elektroninio pašto adresu.