Drastiški pokyčiai lietuviškoje elektromobilių rinkoje

Drastiški pokyčiai lietuviškoje elektromobilių rinkoje Pexels.com

Atsirado drastiški pokyčiai lietuviškoje elektromobilių rinkoje, kadangi šių metų vasario 1-ąją Lietuvoje nebeliko valstybės subsidijų elektromobiliams įsigyti ir į tai rinka reagavo itin jautriai, nes elektromobilių registracija šalyje sumažėjo keliais kartais. 

„Regitros“ duomenimis, 2021 metų vasarį Lietuvoje buvo įregistruoti 37-i lengvieji (M1 klasės) automobiliai, kurių galios šaltinis tik elektra – 3,6 karto mažiau nei šių metų sausį ir 1,7 karto mažiau nei pernai vasario mėnesį.

Rinkos dalyvių teigimu, tokį staigų registracijų kritimą lėmė tai, kad nuo šių metų vasario nebeliko valstybės subsidijų elektromobiliams įsigyti. Nuo 2020 metų balandžio 20 d. kompensacinė išmoka vienam fiziniam asmeniui už įsigytą naują M1 klasės elektromobilį (lengvąjį elektromobilį) siekė 4 tūkst. eurų, už naudotą elektromobilį – 2 tūkst. eurų.

Valstybė iki šiol nėra numačiusi jokio programos tęstinumo netgi turint galvoje, kad nebuvo išeikvotas visas rezervas, skirtas elektromobilių įsigijimą. Pasibaigus terminui nebuvo pasiruošta laiku jo atnaujinti ir pratęsti subsidijų mokėjimą. 

Šių metų vasario pabaigoje Lietuvoje buvo įregistruoti 2 647 lengvieji (M1 klasės) elektromobiliai. Elektra varomas transportas sudarė mažiau nei 1 proc. viso automobilių parko Lietuvoje.

Įvardyti faktoriai demonstruoja, kad Lietuvoje nėra aiškios ilgalaikės elektromobilių plėtros strategijos, nepaisant to, jog valdžia deklaruoja užmojį, kad iki 2030-ųjų elektromobiliai ir mažataršės transporto priemonės galėtų sudaryti 50 proc. visų transporto priemonių, kartu per pusę sumažinant įprastu kuru varomų automobilių skaičių miestuose ir užtikrinant alternatyvių degalų infrastruktūros plėtrą. 2040-iais metais planuojama, kad Lietuvos miestų centruose turėtų išvis nebelikti vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių.